Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Φραουλα, πινακας του Hortala Philippe
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σε έναν ζωγραφικό πίνακα μεγάλου μεγέθους (1,93x98εκ), ο Γάλλος ζωγράφος Hortala Philippe (1960-1998) απεικονίζει, σε μια σύνθεση με σφιχτό καδράρισμα που θυμίζει κοντινό φωτογραφικό πλάνο, σειρές από γλυκίσματα γαρνιρισμένα με φράουλες, τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο, όπως σε μια βιτρίνα ζαχαροπλαστείου. Το έργο δημιουργήθηκε το 1996 και ανήκει στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ή της ιστορίας της τέχνης, ή σε ερευνητικές εργασίες και διαθεματικές δραστηριότητες σχετικές με την έννοια του πολλαπλού στην τέχνη (επανάληψη ίδιων αντικειμένων/πραγμάτων στη σύγχρονη τέχνη και ειδικότερα στην pop art) ή τον καταναλωτισμό της σύγχρονης εποχής, όπως αυτός καταγράφεται και καταδεικνύεται από τους σύγχρονους καλλιτέχνες (από τη δεκαετία του 1960 και μετά). Ειδικότερα, μπορεί να συγκριθεί με έργα καλλιτεχνών της pop art που κριτικάρουν έμμεσα ή άμεσα τη μαζική παραγωγή και κατανάλωση προϊόντων και ειδικότερα φαγητών και γλυκών, όπως τα σχετικής θεματικής έργα του Andy Warhol, οι ζωγραφικοί πίνακες του Wayne Thiebaud (ο οποίος είναι γνωστός για τις απεικονίσεις γλυκών), τα υπερμεγέθη γλυπτά (φαγητά και γλυπτά) του Claes Oldenburg. Οι καλλιτεχνικές αυτές αναφορές στον σύγχρονο καταναλωτισμό θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως θέμα ή εικονογράφηση σε δραστηριότητες και εργασίες για την Αγωγή Υγείας.
Επίσης, το έργο θα μπορούσε να αναγνωσθεί ως μια σύγχρονη μορφή νεκρής φύσης και να συγκριθεί με νεκρές φύσεις άλλων εποχών (ειδικά με νεκρές φύσεις που περιλαμβάνουν φαγητά), από τα αρχαία ρωμαϊκά ψηφιδωτά με "αποφάγια" (ένα χαρακτηριστικό δείγμα ρωμαϊκού αντιγράφου αρχαίου ελληνικού ψηφιδωτού αυτής της κατηγορίας βρίσκεται στο Βατικανό) μέχρι σήμερα.
Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο, στο μάθημα των Εικαστικών θα μπορούσαν οι μαθητές να ζωγραφίσουν οι ίδιοι παρόμοιες εικόνες ή να κατασκευάσουν γλυπτά, εμπνεόμενοι από τα έργα των καλλιτεχνών που προαναφέρθηκαν.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1725

ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
> Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Καταναλωτικά πρότυπα Consumption standardsΚαταναλωτικά πρότυπα
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Καταναλωτικά πρότυπα Consumption standardsΚαταναλωτικά πρότυπα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
Hortala Philippe, Hortala Philippe
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator