|
|
AΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Βιβλίο Μαθητή
Μαθαίνουμε μιλώντας για μας και τον πολιτισμό μας
Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008
|
Ανάδοχος Φορέας Έργου |
Ένωση Φυσικών προσώπων
|
Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Ανακαλύπτω τον κόσμο μέσα από τον υπολογιστή» |
Συντονίστρια έργου: Νικολέτα Γιαννούτσου Εκπαιδευτική ομάδα: Μιχάλης Αργύρης, Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου Νικολέτα Γιαννούτσου
Επιμέλεια: Νικολέτα Γιαννούτσου
Υπεύθυνη παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: Αννέτε Φώσβινκελ |
Συγγραφέας : Εύη Τρούκη
ΟΝΟΜΑ ______________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ______________________
ΤΑΞΗ ______________________
Ακολουθήστε με την ομάδα σας τα ακόλουθα βήματα:
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
___________________
α) ποιες πηγές θα χρησιμοποιήσετε
β) ποιο μέσο επικοινωνίας θα χρησιμοποιήσετε για κάθε πηγή
γ) ποιες ερωτήσεις θα χρησιμοποιήσετε ως εργαλείο, για να μάθετε ενδιαφέροντα πράγματα για το ρόλο, τη σπουδαιότητα και τις ρίζες των πολιτιστικών στοιχείων
δ) με ποια σειρά θα χρησιμοποιήσετε τις πηγές που σκεφθήκατε
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΛΑΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: .................................................................
|
|||
ΠΗΓΕΣ |
ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ |
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: .................................................................
|
|||
ΠΗΓΕΣ |
ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ |
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Παράδειγμα συμπλήρωσης του πίνακα:
Ο Caini, ο Νάσος και ο Μιχάλης αποφάσισαν για την ομάδα τους τα εξής:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: έθιμα γάμου
|
|||
ΠΗΓΕΣ |
ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ |
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ |
Νάσος |
Προφορικός λόγος |
ποια έθιμα του γάμου γνωρίζεις; πώς τα γνωρίζεις; διατηρούνται μέχρι σήμερα; |
2 |
Μιχάλης |
Προφορικός λόγος |
1 |
|
Caini |
Προφορικός λόγος |
3 |
|
Πατέρας Caini |
Προφορικός λόγος |
4 |
|
Παππούς Νάσου |
Προφορικός λόγος-τηλεφωνική επικοινωνία |
5 |
|
Μητέρα Μιχάλη |
Προφορικός λόγος-συζήτηση στο σπίτι |
6 |
|
Βιβλίο Νάσου «Τα έθιμα της Σαλαμίνας» |
Γραπτός λόγος-σημειώσεις |
7 |
ΟΝΟΜΑ ______________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ______________________
Ακολουθήστε με την ομάδα σας τα ακόλουθα βήματα:
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ |
ΧΩΡΑ-ΤΟΠΟΣ |
Α/Α – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ |
ΠΗΓΗ |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Παράδειγμα συμπλήρωσης του πίνακα:
Ο Caini, ο Νάσος και ο Μιχάλης αποφάσισαν για την ομάδα τους (που έχει το όνομα Κεραυνοί) τα εξής:
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ – ΚΕΡΑΥΝΟΙ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
|
ΧΩΡΑ-ΤΟΠΟΣ |
Α/Α – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ |
ΠΗΓΗ |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ |
Έθιμα του γάμου |
Ελλάδα-Σαλαμίνα |
1. Η νύφη παίρνει μαζί της ένα κομμάτι δίχτυ. |
Νάσος |
|
2.
Η νύφη δένει στη μέση της ένα μικρό πουγκί το οποίο περιέχει ένα κομμάτι
δίχτυ, ένα σταυρό από καλάμι δεμένο με κόκκινη κορδέλα και ένα ψαλιδάκι. |
Βιβλίο Νάσου «Τα έθιμα της Σαλαμίνας» |
Όλα
αυτά μαζί θα την προστατέψουν από τα κακά λόγια και τα μάγια μιας και το
δίχτυ είναι πλεγμένο έτσι ώστε να δημιουργούνται μικροί σταυροί, που είναι
θεϊκή προστασία, ενώ το ψαλιδάκι θα κόψει τα κακά λόγια και τα μάγια και έτσι
δεν θα πραγματοποιηθούν. |
||
Έθιμα του γάμου |
Κίνα |
3.
Κατά τη διάρκεια της τελετής το ζευγάρι πίνει κρασί και μέλι από κούπες
ενωμένες μεταξύ τους με κόκκινη κορδέλα. |
Πατέρας Caini |
Το χρώμα της αγάπης και της ευτυχίας στη Κίνα είναι το κόκκινο. Το έθιμο διατηρείται μέχρι και σήμερα.
|
Έθιμα του γάμου |
Ελλάδα-Κίμωλος |
4. Στους γάμους προσφέρουν μαζί με τις μπομπονιέρες και το παστέλι. |
Μιχάλης, θεία Μιχάλη |
Για να είναι "γλυκειά" η ζωή του ζευγαριού και να είναι πάντα "κολλημένοι" ο ένας με τον άλλο. Το έθιμο διατηρείται μέχρι και σήμερα.
|
ΟΝΟΜΑ ______________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ______________________
ΤΑΞΗ ______________________
Στη φάση αυτή η ομάδα σας θα ανταλλάξει ηλεκτρονικά μηνύματα με την ομάδα-συνεργάτη.
α) Να σκεφθείτε τι ερωτήσεις πρέπει να κάνετε στην ομάδα-συνεργάτη.
β) Να μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να ζητήσετε διευκρινίσεις και να τους κάνετε ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα για τα στοιχεία αυτά.
γ) Εάν σας ζητούν επιπλέον πληροφορίες που δεν γνωρίζετε για τα πολιτιστικά στοιχεία που έχετε συλλέξει, θα πρέπει να «ξαναρωτήσετε» τις πηγές σας ή να βρείτε νέες πηγές.
α) Να τυπώνετε τα μηνύματα που σας στέλνει η ομάδα-συνεργάτης.
β) Να μελετάτε προσεκτικά τα στοιχεία που σας στέλνει η ομάδα-συνεργάτης.
ΟΝΟΜΑ ______________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ______________________
ΤΑΞΗ ______________________
Έφτασε η ώρα να φτιάξετε την παρουσίασή σας με θέμα «Εμείς, οι φίλοι μας και ο πολιτισμός μας». Να τι θα χρειαστεί να κάνετε:
α) Οι θεματικές κατηγορίες που επεξεργαστήκατε
β) Οι πληροφορίες που συγκεντρώσατε
γ) Οι πηγές που χρησιμοποιήσατε
δ) Τα βασικά ερωτήματα που θέσατε στον εαυτό σας και στην ομάδα-συνεργάτη
ε) Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξατε από την επεξεργασία των πληροφοριών
ΟΝΟΜΑ ______________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ______________________
ΤΑΞΗ ______________________
Μέλη ομάδας |
Όνομα ομάδας |
Όνομα ομάδας-συνεργάτη |
Ηλεκτρονική διεύθυνση ομάδας-συνεργάτη |
|
|
|
|
*********************************************************
Το εκπαιδευτικό πακέτο
«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ»
αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:
Πράξη: |
ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία. (2003-2007) http://pleiades.cti.gr |
Ενότητα: |
ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων
|
Τελικός Δικαιούχος (Φορέας Υλοποίήσης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου): |
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ) (http://www.cti.gr/) |
Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας: |
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.) |
Χρηματοδότηση: |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ |
Ανάδοχος Φορέας Έργου |
ΕΝΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
|
Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Όνομα έργου» |
Συντονίστρια έργου: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου
Εκπαιδευτική ομάδα: Δρ. Μιχάλης Αργύρης, Δρ. Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου, Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Τεχνική ομάδα: Επιμέλεια: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου
|
Υπεύθυνος/οι παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: |
Αννέττε Φώσβινκελ |
Τρέχουσα Έκδοση Εκπαιδευτικού Πακέτου |
Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008 |
***************************************************************
Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:
Πράξη: |
ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία. (2003-2007) http://pleiades.cti.gr |
Ενότητα: |
ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων |
Τελικός Δικαιούχος (Φορέας Υλοποίησης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου): |
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ) (http://www.cti.gr/) |
Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας: |
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.) |
Χρηματοδότηση: |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ |
|