AΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

 

 

 

Βιβλίο Μαθητή

Μαθαίνουμε μιλώντας για μας και τον πολιτισμό μας

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

 

 


 

 

 

 

Ανάδοχος Φορέας Έργου

Ένωση Φυσικών προσώπων

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Ανακαλύπτω τον κόσμο μέσα από τον υπολογιστή»

Συντονίστρια έργου: Νικολέτα Γιαννούτσου

Εκπαιδευτική ομάδα: Μιχάλης Αργύρης, Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Επιμέλεια: Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνη παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ: Αννέτε Φώσβινκελ

 

 

Συγγραφέας : Εύη Τρούκη


 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

Μαθαίνουμε μιλώντας για μας και τον πολιτισμό μας 1

Φύλλο Εργασίας 1. 1

Φύλλο Εργασίας 2. 4

Φύλλο Εργασίας 3. 6

Φύλλο Εργασίας 4. 1

Επικοινωνία με την ομάδα -Συνεργάτη. 3

 

 


Μαθαίνουμε μιλώντας για μας και τον πολιτισμό μας

Φύλλο Εργασίας 1

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

Ακολουθήστε με την ομάδα σας τα ακόλουθα βήματα:

 

  1. Αντιγράψτε όλες τις θεματικές κατηγορίες που αναγράφονται στον πίνακα της τάξης.

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

___________________

 

  1. Αποφασίστε για ποιες από τις παραπάνω θεματικές κατηγορίες θα συλλέξετε πληροφορίες.

 

  1. Συζητήστε για κάθε θεματική κατηγορία χωριστά και καταγράψτε στον πίνακα που ακολουθεί τι αποφασίσατε σχετικά με τα εξής:

α) ποιες πηγές θα χρησιμοποιήσετε

β) ποιο μέσο επικοινωνίας θα χρησιμοποιήσετε για κάθε πηγή

γ) ποιες ερωτήσεις θα χρησιμοποιήσετε ως εργαλείο, για να μάθετε ενδιαφέροντα πράγματα για το ρόλο, τη σπουδαιότητα και τις ρίζες των πολιτιστικών στοιχείων

δ) με ποια σειρά θα χρησιμοποιήσετε τις πηγές που σκεφθήκατε

 


ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΛΑΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: .................................................................

 

ΠΗΓΕΣ

ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2: .................................................................

 

ΠΗΓΕΣ

ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Παράδειγμα συμπλήρωσης του πίνακα:

Ο Caini, ο Νάσος και ο Μιχάλης αποφάσισαν για την ομάδα τους τα εξής:

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: έθιμα γάμου

 

ΠΗΓΕΣ

ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΕΙΡΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΗΓΩΝ

Νάσος

Προφορικός λόγος

ποια έθιμα του γάμου γνωρίζεις;

πώς τα γνωρίζεις;

διατηρούνται μέχρι σήμερα;

2

Μιχάλης

Προφορικός λόγος

1

Caini

Προφορικός λόγος

3

Πατέρας Caini

Προφορικός λόγος

4

Παππούς Νάσου

Προφορικός λόγος-τηλεφωνική επικοινωνία

5

Μητέρα Μιχάλη

Προφορικός λόγος-συζήτηση στο σπίτι

6

Βιβλίο Νάσου «Τα έθιμα της Σαλαμίνας»

Γραπτός λόγος-σημειώσεις

7

 

 

 


Φύλλο Εργασίας 2

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

 

Ακολουθήστε με την ομάδα σας τα ακόλουθα βήματα:

  1. Δημιουργήστε ένα αρχείο Word και αποθηκεύστε το με το όνομα «Πίνακας_(όνομα ομάδας)».

 

  1. Αντιγράψτε στο παραπάνω αρχείο τον Πίνακα που ακολουθεί:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΧΩΡΑ-ΤΟΠΟΣ

Α/Α – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ

ΠΗΓΗ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ακολουθείστε το πλάνο εργασίας που έχετε διαμορφώσει (φύλλο εργασίας_1), για να συμπληρώσετε τον παραπάνω πίνακα. Εάν στην πορεία προκύπτουν νέα ερωτήματα ή επιπλέον πηγές, μην ξεχνάτε να τα συμπληρώνετε στο πλάνο εργασίας σας.

 

Παράδειγμα συμπλήρωσης του πίνακα:

Ο Caini, ο Νάσος και ο Μιχάλης αποφάσισαν για την ομάδα τους (που έχει το όνομα Κεραυνοί) τα εξής:


 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ – ΚΕΡΑΥΝΟΙ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

 

ΧΩΡΑ-ΤΟΠΟΣ

Α/Α – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ

ΠΗΓΗ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Έθιμα του γάμου

Ελλάδα-Σαλαμίνα

1. Η νύφη παίρνει μαζί της ένα κομμάτι δίχτυ.

Νάσος

 

2. Η νύφη δένει στη μέση της ένα μικρό πουγκί το οποίο περιέχει ένα κομμάτι δίχτυ, ένα σταυρό από καλάμι δεμένο με κόκκινη κορδέλα και ένα ψαλιδάκι.

Βιβλίο Νάσου «Τα έθιμα της Σαλαμίνας»

Όλα αυτά μαζί θα την προστατέψουν από τα κακά λόγια και τα μάγια μιας και το δίχτυ είναι πλεγμένο έτσι ώστε να δημιουργούνται μικροί σταυροί, που είναι θεϊκή προστασία, ενώ το ψαλιδάκι θα κόψει τα κακά λόγια και τα μάγια και έτσι δεν θα πραγματοποιηθούν.

Έθιμα του γάμου

Κίνα

3. Κατά τη διάρκεια της τελετής το ζευγάρι πίνει κρασί και μέλι από κούπες ενωμένες μεταξύ τους με κόκκινη κορδέλα.

Πατέρας Caini

Το χρώμα της αγάπης και της ευτυχίας στη Κίνα είναι το κόκκινο.

Το έθιμο διατηρείται μέχρι και σήμερα.

 

Έθιμα του γάμου

Ελλάδα-Κίμωλος

4. Στους γάμους προσφέρουν μαζί με τις μπομπονιέρες και το παστέλι.

Μιχάλης, θεία Μιχάλη

Για να είναι "γλυκειά" η ζωή του ζευγαριού και να είναι πάντα "κολλημένοι" ο ένας με τον άλλο.

Το έθιμο διατηρείται μέχρι και σήμερα.

 

 


Φύλλο Εργασίας 3

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

Στη φάση αυτή η ομάδα σας θα ανταλλάξει ηλεκτρονικά μηνύματα με την ομάδα-συνεργάτη.

  1. Ξέρετε ποια είναι η ομάδα-συνεργάτης σας ;
    Αντιγράψτε εδώ από τον πίνακα της τάξης το όνομά της:

 

  1. Ξέρετε ποια είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση της ομάδας-συνεργάτη σας;
    Αντιγράψτε εδώ από τον πίνακα της τάξης την ηλεκτρονική της διεύθυνση: ____________________________________

 

  1. Ανταλλάξτε με την ομάδα-συνεργάτη ηλεκτρονικά μηνύματα με σκοπό να τους ζητήσετε πληροφορίες για τον τόπο καταγωγής τους και τα πολιτιστικά στοιχεία που έχουν συλλέξει. Επομένως, θα πρέπει:

α) Να σκεφθείτε τι ερωτήσεις πρέπει να κάνετε στην ομάδα-συνεργάτη.

β) Να μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να ζητήσετε διευκρινίσεις και να τους κάνετε ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα για τα στοιχεία αυτά.

γ) Εάν σας ζητούν επιπλέον πληροφορίες που δεν γνωρίζετε για τα πολιτιστικά στοιχεία που έχετε συλλέξει, θα πρέπει να «ξαναρωτήσετε» τις πηγές σας ή να βρείτε νέες πηγές.

 

  1. Με άξονα τα μηνύματα που στέλνετε και λαμβάνετε από την επικοινωνία σας με την ομάδα-συνεργάτη θα πρέπει να επεκτείνετε το αρχείο σας με τον Πίνακα πολιτιστικών στοιχείων (προσθέτοντας σειρές) και να τον συμπληρώσετε με τα στοιχεία που σας έστειλε η ομάδα-συνεργάτης. Επομένως, θα πρέπει:

α) Να τυπώνετε τα μηνύματα που σας στέλνει η ομάδα-συνεργάτης.

β) Να μελετάτε προσεκτικά τα στοιχεία που σας στέλνει η ομάδα-συνεργάτης.


Φύλλο Εργασίας 4

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

Έφτασε η ώρα να φτιάξετε την παρουσίασή σας με θέμα «Εμείς, οι φίλοι μας και ο πολιτισμός μας». Να τι θα χρειαστεί να κάνετε:

  1. Να ανοίξετε ένα αρχείο Power Point και να το αποθηκεύσετε με το όνομα Παρουσίαση_(όνομα ομάδας).

 

  1. Να μελετήσετε προσεκτικά τον Πίνακα πολιτιστικών στοιχείων που έχετε φτιάξει και να συζητήσετε πώς μπορούν να ομαδοποιηθούν οι πληροφορίες που έχετε καταχωρήσει. Μερικοί άξονες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι οι εξής:

 

  1. Τα βασικά σημεία που πρέπει να περιέχει κάθε παρουσίαση είναι τα εξής:

α) Οι θεματικές κατηγορίες που επεξεργαστήκατε

β) Οι πληροφορίες που συγκεντρώσατε

γ) Οι πηγές που χρησιμοποιήσατε

δ) Τα βασικά ερωτήματα που θέσατε στον εαυτό σας και στην ομάδα-συνεργάτη

ε) Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξατε από την επεξεργασία των πληροφοριών

 

  1. Μην ξεχνάτε:

Επικοινωνία με την ομάδα -Συνεργάτη

ΟΝΟΜΑ                         ______________________

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ               ______________________

ΤΑΞΗ                                       ______________________

 

 

Μέλη ομάδας

Όνομα ομάδας

Όνομα ομάδας-συνεργάτη

Ηλεκτρονική διεύθυνση ομάδας-συνεργάτη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

              *********************************************************

Το εκπαιδευτικό πακέτο

«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ»

αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

 

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίήσης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ

Ανάδοχος Φορέας Έργου

ΕΝΩΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ

 

Ομάδα Ανάπτυξης του Έργου «Όνομα έργου»

Συντονίστρια έργου: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Εκπαιδευτική ομάδα: Δρ. Μιχάλης Αργύρης, Δρ. Εύη Τρούκη, Στασινή Φράγκου, Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

Τεχνική ομάδα:

Επιμέλεια: Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου

 

Υπεύθυνος/οι παρακολούθησης εκ μέρους του ΕΑ.ΙΤΥ:

Αννέττε Φώσβινκελ

Τρέχουσα Έκδοση Εκπαιδευτικού Πακέτου

Τελική Έκδοση Απρίλιος 2008

 

        ***************************************************************

 


 

 

 

 

 

 

 

Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό αναπτύχθηκε στο παρακάτω πλαίσιο:

 

Πράξη:

ΠΛΕΙΑΔΕΣ: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα Ελληνικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Διάθεση Προϊόντων Εκπαιδευτικού Λογισμικού στα Σχολεία.

(2003-2007)   http://pleiades.cti.gr

Ενότητα:

ΝΗΡΗΙΔΕΣ: Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων

Τελικός Δικαιούχος

(Φορέας Υλοποίησης & Επιστημονικής Παρακολούθησης του έργου):

Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ.ΙΤΥ)   (http://www.cti.gr/)

Φορέας Χρηματοδότησης και Λειτουργίας:

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υπ.Ε.Π.Θ.)

Χρηματοδότηση:

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: “Κοινωνία της Πληροφορίας”, Μέτρο 1.2, Γ’ ΚΠΣ