Photodentro
2010-2023 Digital School
History
Modern Times (until the 18th century A.D.)
LEARNING OBJECT
ΧΡΟΝΟΛΟΓΩ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hist349_istorikos_chronos_anagnosi_pigon_pagosmia_2019_v1.0.zip | 6.38 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Χρονολογώ τις πηγές - Παγκόσμια ιστορία
DESCRIPTION
Διαδραστική δραστηριότητα κατανόησης του ιστορικού χρόνου, μέσα από τη μελέτη οπτικών ιστορικών πηγών και τον προσδιορισμό τους στον χρόνο, σύμφωνα με τη χρονολογία αναφοράς σημαντικών ιστορικών γεγονότων και φαινομένων της παγκόσμιας ιστορίας. Στόχος της δραστηριότητας είναι η εξοικείωση των μαθητών με επιμέρους όψεις του ιστορικού χρόνου.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν οπτικές απεικονίσεις σημαντικών ιστορικών γεγονότων της παγκόσμιας ιστορίας, καθώς και να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τη χρονολογία αναφοράς τους. Το μαθησιακό αντικείμενο συμβάλλει, επίσης, στο να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιδράσεις των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων της περιόδου, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο, καθώς επίσης να αιτιολογήσουν και να επαληθεύσουν τις επιλογές τους.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η διαδραστική δραστηριότητα εντοπισμού της χρονολογίας δημιουργίας και αναφοράς αυθεντικών ιστορικών τεκμηρίων, οπτικών πηγών σημαντικών γεγονότων και φαινομένων της παγκόσμιας ιστορίας από τον 15ο έως και τον 18ο αιώνα, στο πλαίσιο της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο συνεισφέρει στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν αυθεντικά ιστορικά τεκμήρια των νεότερων χρόνων της παγκόσμιας ιστορίας, καθώς επίσης να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τον πιθανό χρόνο δημιουργίας ή αναφοράς τους, σύμφωνα με προηγούμενες γνώσεις τους, αλλά και αξιοποιώντας στοιχεία των τεκμηρίων και των συνοδευτικών πληροφοριών, αναφορικά με επιμέρους ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που εμφανίζονται ή υπονοούνται, το γενικότερο ιστορικό πλαίσιο, το τοπίο, τις κατασκευές, τις εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιστήμης, καθώς και την καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να επαληθεύσουν τις επιλογές τους, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να κατανοήσουν την ποικιλότητα των ιστορικών πηγών ως ανθρώπινων δημιουργημάτων και να εμπλακούν σε διαδικασίες εμπρόθετης λειτουργίας των ιστορικών πηγών και των δημιουργών τους.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11128
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11128
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary,
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
9-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(6.23 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
mixed
TYPICAL LEARNING TIME
00:30:00
COVERAGE
παγκόσμιο εύρος
1492-1789
1492-1789
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Ideological and philosophical movements
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Science and Discoveries
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Ideological and philosophical movements
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Social and political organization
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Science and Discoveries
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Leading personalities
LEARNING RESOURCE TYPE
inquiry
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Team coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Pedagogical design group member:
Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Content editor:
Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
Technical designer:
Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Technical implementer:
Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Subject matter expert:
Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
Instructional designer:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
12/09/2019
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
12/09/2019
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
09/11/2022
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
12/09/2019
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
12/09/2019
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
09/11/2022
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/11128
8521/11128
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11128
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).