Photodentro
2010-2023 Digital School
History
Modern and Contemporary History (19th-20th c.)
LEARNING OBJECT
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ (1941-1944) - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΣΟΛΑΚΟΓΛΟΥ

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hist377_20os_anagnosi_pigon_katohi_tsolakoglou_2018_v1.0.zip | 2.77 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Γερμανική Κατοχή (1941-1944) - Η κυβέρνηση Τσολάκογλου
DESCRIPTION
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση ενός πρωτογενούς ιστορικού ντοκουμέντου για την κατοχική κυβέρνηση του Γεώργιου Τσολάκογλου. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα αυθεντικό έγγραφο, την προκήρυξη του Γεώργιου Τσολάκογλου προς τον ελληνικό λαό ως πρωθυπουργού της πρώτης κατοχικής κυβέρνησης, αμέσως μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τον γερμανικό στρατό την άνοιξη του 1941. Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τις επιδράσεις των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων της περιόδου, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο, καθώς επίσης να αιτιολογήσουν και να επαληθεύσουν τις επιλογές τους.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ανάγνωση ιστορικών πηγών για τις κατοχικές κυβερνήσεις κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, με την αξιοποίηση ενός αυθεντικού γραπτού τεκμηρίου, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο εργασίας των ιστορικών στο πλαίσιο της γνωστικής μαθητείας. Η χρήση και η αξιοποίηση των ιστορικών πηγών αποτελούν προτεραιότητα των ιστορικών στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν το παρελθόν και να το καταστήσουν ιστορικό. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, με την αξιοποίηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μελέτης, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για την πρώτη κατοχική κυβέρνηση, καθώς και να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία της προκήρυξης που απευθύνει στον ελληνικό λαό ο πρωθυπουργός Γεώργιος Τσολάκογλου. Ακόμη, μέσω της δραστηριότητας διερεύνησης, οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να εμπλακούν με την πολυπλοκότητα του ιστορικού παρελθόντος και να διαμορφώσουν την προσωπική τους ιστορική αφήγηση. Η διαδικασία ανατροφοδότησης, με την παροχή πρόσθετου ιστορικού υλικού, επιτρέπει την εκ νέου διαμόρφωση των αρχικών απαντήσεων με τις αλλαγές που κρίνονται απαραίτητες, με την ενεργό εμπλοκή τόσο των μαθητών όσο και του εκπαιδευτικού.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11233
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11233
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(2.7 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
mixed
TYPICAL LEARNING TIME
00:45:00
COVERAGE
Ελλάδα
1941-1944
1941-1944
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Wars
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Wars
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities
LEARNING RESOURCE TYPE
inquiry
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Team coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Pedagogical design group member:
Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Content editor:
Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
Technical designer:
Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Technical implementer:
Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
Subject matter expert:
Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
Instructional designer:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
13/09/2019
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
13/09/2019
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
09/11/2022
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
13/09/2019
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
13/09/2019
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
09/11/2022
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/11233
8521/11233
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11233
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).