Photodentro
2010-2023 Digital School
Arts
Plastic Arts
LEARNING OBJECT
ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
optiki_anagnosi_ergou_v2.0.zip | 40.37 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Οπτική ανάγνωση ενός έργου τέχνης
DESCRIPTION
Παρουσίαση η οποία εστιάζει στον τρόπο οργάνωσης των έργων τέχνης και πώς αυτός επηρεάζει τη μορφή και το περιεχόμενο τους.
Προσδιορίζονται τα κύρια δομικά στοιχεία σε κάθε έργο που παρουσιάζεται, τα οποία καθορίζουν τα πλαίσια παρατήρησης και προβληματισμού των μαθητών για τη σχέση ανάμεσα στις μορφές και το περιεχόμενο των διαφορετικών έργων.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η δημιουργία παραλλαγών του ίδιου θέματος, αλλάζοντας την διάταξη των στοιχείων, οι επιζωγραφίσεις και κάθε μορφής πειραματισμός, αποσκοπούν στη σφαιρικότερη διερεύνηση του θέματος μέσα από την ισορροπία, τον ρυθμό και τη σύνθεση. Πηγή έμπνευσης μπορεί να αποτελέσουν τα έργα από την παρουσίαση, φωτογραφίες έργων τέχνης από τα σχολικά βιβλία, εικόνες από το διαδίκτυο, ιδέες και έννοιες.
Αρχικά, εξετάζονται τα στοιχεία που αποτελούν την εξωτερική όψη του έργου, δηλαδή τη μορφή. Από την ταξινόμηση της παρουσίασης επιλέγονται τα έργα που διαφοροποιούνται σε ύφος, τεχνική και υλικό (θεματική περιοχή έργων: οπτικά βάρη, χρώμα), ώστε με τη σύγκριση να επισημανθούν οι διαφορές και η ποικιλία τους, ενώ παράλληλα να διαπιστωθεί η αλληλένδετη σχέση με το περιεχόμενο τους. Εξετάζονται η συνοχή και η ενότητα των επιμέρους στοιχείων κάθε έργου, μέσα από το σχήμα, το μέγεθος και το χρώμα. Επισημαίνονται τα στοιχεία που επαναλαμβάνονται αποδίδοντας ρυθμό και κίνηση (θεματική περιοχή έργων: απόδοση της κίνησης, ρυθμική διάταξη). Στη συνέχεια, οι μαθητές θα μελετήσουν το ζωγραφικό χώρο αποφασίζοντας για το περιεχόμενο και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων του στο δικό τους έργο.
Αρχικά, εξετάζονται τα στοιχεία που αποτελούν την εξωτερική όψη του έργου, δηλαδή τη μορφή. Από την ταξινόμηση της παρουσίασης επιλέγονται τα έργα που διαφοροποιούνται σε ύφος, τεχνική και υλικό (θεματική περιοχή έργων: οπτικά βάρη, χρώμα), ώστε με τη σύγκριση να επισημανθούν οι διαφορές και η ποικιλία τους, ενώ παράλληλα να διαπιστωθεί η αλληλένδετη σχέση με το περιεχόμενο τους. Εξετάζονται η συνοχή και η ενότητα των επιμέρους στοιχείων κάθε έργου, μέσα από το σχήμα, το μέγεθος και το χρώμα. Επισημαίνονται τα στοιχεία που επαναλαμβάνονται αποδίδοντας ρυθμό και κίνηση (θεματική περιοχή έργων: απόδοση της κίνησης, ρυθμική διάταξη). Στη συνέχεια, οι μαθητές θα μελετήσουν το ζωγραφικό χώρο αποφασίζοντας για το περιεχόμενο και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων του στο δικό τους έργο.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2372
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2372
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-15
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(39.43 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ),
ΙΤΥΕ (ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Visual Arts Education > Issues of Visual Arts
LEARNING RESOURCE TYPE
presentation
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
Creator:
Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
Technical implementer:
Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
Validator:
Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ]
Educational validator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
Adaptation:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
Graphical designer:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
13/03/2013
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
13/03/2013
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
26/06/2025
VERSION
2.0
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ
26/06/2025
Τελευταία Δημοσίευση
26/06/2025
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
13/03/2013
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
13/03/2013
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
26/06/2025
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/2372
8521/2372
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2372
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).