Photodentro
2010-2023 Digital School
Biology
Biology - Gymnasium
LEARNING OBJECT
ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
antallagi_anapnefst_aerion_v2.0.zip | 8.57 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Ανταλλαγή αναπνευστικών αερίων
DESCRIPTION
Με την αξιοποίηση κινούμενων γραφικών, σύντομων κειμένων και αφήγησης, παρουσιάζεται σχηματικά και απλοποιημένα ο τρόπος ανταλλαγής των αναπνευστικών αερίων (οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα). Το μαθησιακό αντικείμενο συνοδεύεται από άσκηση αξιολόγησης γνώσεων, με δέκα ερωτήματα επιλογής σωστού-λάθους που αφορούν στο κυκλοφορικό και αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό και ως έναυσμα για την ανάπτυξη συζήτησης με τους μαθητές. Στη διάρκεια της συζήτησης, σκόπιμη είναι η συσχέτιση της λειτουργίας της αναπνοής με τη διάσπαση των χημικών ουσιών της τροφής και την απελευθέρωση ενέργειας και η ανάδειξη: (i) της συνεργασίας του αναπνευστικού συστήματος με το κυκλοφορικό, για τη μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα και την απομάκρυνση διοξειδίου του άνθρακα από αυτά, (ii) του ρόλου των ερυθρών αιμοσφαιρίων και των πνευμονικών κυψελίδων κατά την ανταλλαγή των αναπνευστικών αερίων και (iii) των λειτουργικών διαφορών μεταξύ αρτηριών και φλεβών.
Η διαδραστική άσκηση του μαθησιακού αντικειμένου προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους ή/και να επαναφέρουν στη μνήμη τους όρους, έννοιες και λειτουργίες που διδάχθηκαν και αφορούν στο κυκλοφορικό και αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6689
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6689
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(8.36 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
mixed
TYPICAL LEARNING TIME
00:15:00
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ),
ΙΤΥΕ (ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Biology > Respiration > Human being - Respiratory system
Biology > Transfer of substances > Human - Circulatory system
Biology > Transfer of substances > Human - Circulatory system
LEARNING RESOURCE TYPE
drill and practice,
presentation
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to understand
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Team coordinator:
Λίτσα Παυλάτου [ΙΤΥΕ]
Creator:
Μάγδα Γρηγορίου [ΙΤΥΕ]
Technical implementer:
Μάγδα Γρηγορίου [ΙΤΥΕ], Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
Adaptation:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
Graphical designer:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Μάγδα Γρηγορίου [ΙΤΥΕ]
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Μαρία Βλάσση [ΙΤΥΕ], Λίτσα Παυλάτου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
11/11/2014
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
11/11/2014
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
26/06/2025
VERSION
2.0
(final)
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ
26/06/2025
Τελευταία Δημοσίευση
26/06/2025
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
11/11/2014
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
11/11/2014
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
26/06/2025
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/6689
8521/6689
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘΑ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6689
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).