LEARNING OBJECT
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ - ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ;
GENERAL INFORMATION
TITLE
Η Επανάσταση του 1821 μέσα από την τέχνη - Με ποιον τρόπο αποδίδονται τα δυο φύλα στα έργα τέχνης που αναφέρονται στην Ελληνική Επανάσταση;
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο περιέχει διαμορφωμένο υλικό που αποσκοπεί στη διερεύνηση θεμάτων της Ιστορίας και της Τέχνης με τη χρήση πολιτιστικών πηγών. Εξετάζεται η θεματολογία και η εικαστική απόδοση της ιστορικής περιόδου του 1821.Το θέμα της εφαρμογής προσεγγίζεται μέσα από τη διερεύνηση του ερωτήματος: «Με ποιον τρόπο αποδίδονται τα δυο φύλα στα έργα τέχνης που αναφέρονται στην Ελληνική Επανάσταση;». Περιέχονται δυο δραστηριότητες. Η «1η δραστηριότητα» περιλαμβάνει φύλλο εργασίας για τη συγκέντρωση πληροφοριών και επιχειρημάτων για την απάντηση του ερωτήματος. Η «2η δραστηριότητα» περιλαμβάνει δραστηριότητες για την απάντηση του ερωτήματος. Η σύνθεση την απάντησης πρέπει να υποστηρίζεται από επιχειρήματα και συγκεκριμένες πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί από τις ιστορικές πηγές του ερωτήματος αλλά και από τις προηγούμενες δραστηριότητες. Συγκεκριμένος αριθμός πηγών (οπτικό ντοκουμέντο, ηχητική πηγή, γραπτή πηγή, βίντεο) για το ερώτημα παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για την απάντησή του. Επιδιώκεται η κατανόηση των επιλογών της καλλιτεχνικής δημιουργίας με κριτήριο τον τρόπο που αποδίδονται τα δυο φύλα στα έργα τέχνης που αναφέρονται στην Ελληνική Επανάσταση, η γνώση όψεων της καλλιτεχνικής δημιουργίας σχετικά με την Ελληνική Επανάσταση, η αντίληψη των έργων τέχνης ως ιστορικών πηγών, η αντίληψη της καλλιτεχνικής δημιουργίας στην διαμόρφωση της ιστορικής μνήμης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εφαρμογή μπορεί να αξιοποιηθεί στη σχολική τάξη, κατά τη διάρκεια ή μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας θεματικών ενοτήτων που σχετίζονται με την ιστορική περίοδο της Επανάστασης του 1821. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες αναλαμβάνουν τη διερεύνηση του θέματος και την επεξεργασία του ερωτήματος.Τα αποτελέσματα της εργασίας κάθε ομάδας ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης, ανταλλάσσονται απόψεις και προτείνονται τρόποι παρουσίασης του υλικού.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7315
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/7315
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary,
lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
9-15
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(3.56 MB)
OTHER PLATFORM REQUIREMENTS
Open Office: Επεξεργαστής κειμένου (Writer) ή
Microsoft Office: Επεξεργαστής κειμένου (Word)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΠΛΕΙΑΔΕΣ

ΠΛΕΙΑΔΕΣ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΚτΠ, Γ' ΚΠΣ
Duration: 2003-2008
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΝΗΡΗΙΔΕΣ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΚτΠ, Γ' ΚΠΣ
Duration: 2003-2008
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΝΗΡΗΙΔΕΣ
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
subcontract:
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: Γέννηση και ανάπτυξη της σύγχρονης Ελλάδας
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ: Γέννηση και ανάπτυξη της σύγχρονης Ελλάδας
Subcontractor : Ένωση Φυσικών Προσώπων
Subcontractor : Ένωση Φυσικών Προσώπων
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
COVERAGE
Ελληνική Επανάσταση του 1821
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΠΛΕΙΑΔΕΣ/ΝΗΡΗΙΔΕΣ),
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Visual Arts Education > Issues of Visual Arts
History
History
LEARNING RESOURCE TYPE
educational scenario - lesson plan
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Ιωάννα Ηλιοπούλου
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Team coordinator:
Ιωάννα Ηλιοπούλου
Scientific coordinator:
Μαρία Ρεπούση
Content editor:
Αρμόδιος Τσιβάς
Instructional designer:
Μαρία Ρεπούση, Ιωάννα Ηλιοπούλου, Αρμόδιος Τσιβάς
Technical implementer:
Ιωάννα Ηλιοπούλου, Αθανάσιος Πέτσος
Content provider:
Χαρά Ανδρεάδου, Στράτος Γκόγκολας, Σεβαστή Λάζαρη, Ελένη Μπενιάτα
Project consultant / reviewer:
Κώστας Διαμαντής
Technical validator:
Αθανάσιος Πέτσος
Educational validator:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Pedagogical coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2008
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
15/01/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
15/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
15/01/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
15/01/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
15/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/7315
8521/7315
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικά δικαιώματα όσων αναπτύχθηκαν ή αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και χρηματοδοτήθηκαν από αυτό. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-SA v3.0 GR).Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7315
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).