Photodentro
2010-2023 Digital School
English Language
English Language (DS)
LEARNING OBJECT
SHERLOCK HOLMES - MRS JONES' MISSING JEWELLERY (MYSTERY GAME)

Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| U7_L2_Sherlock_Holmes_Series_The_Missing_Jewellery.zip | 4.57 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Sherlock Holmes - Mrs Jones' missing jewellery (mystery game)
DESCRIPTION
A Sherlock Holmes mystery game. Students take the role of Sherlock Holmes and try to solve the mystery. They read the police file folders and try to find who stole the diamond necklace. The game aims to enhance students' reading comprehension and vocabulary skills.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατανόηση γραπτού λόγου, καθώς και για την επανάληψη, την εμπέδωση και την επέκταση λεξιλογίου και γλωσσικών δομών σχετικά με την περιγραφή γεγονότων του παρελθόντος.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8285
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8285
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary
TYPICAL AGE RANGE
9-12
FOREIGN LANGUAGE COMPETENCES
B1-medium knowledge
USER LANGUAGE
greek,
english
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(4.47 MB)
TECHNICAL REQUIREMENTS
browser
:
Mozilla Firefox
or
browser
:
Google Chrome
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
english
INTERACTIVITY TYPE
active
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
English Language > Literature - Art - Culture > Reading
LEARNING RESOURCE TYPE
educational game,
drill and practice
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Creator:
Ομάδα Αγγλικής [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
17/05/2015
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
17/05/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
09/11/2022
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
17/05/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
17/05/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
09/11/2022
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/8285
8521/8285
LICENSE
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8285
License Details
More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).


