LEARNING OBJECT
ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΡΙΒΗ ΚΑΙ ΤΡΙΒΗ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6-statikiTriviKaiTriviOlisthisis.zip | 74.55 kB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Στατική τριβή και τριβή ολίσθησης
DESCRIPTION
Προσομοίωση σε Modelus για τη μελέτη της στατικής τριβής και της τριβής ολίσθησης μέσω πολλαπλών αναπαραστάσεων.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Σε ένα σώμα ενεργεί μεταβαλλόμενη δύναμη. Ο χρήστης παρατηρεί την κίνηση του σώματος και το πως μεταβάλλεται η δύναμη της τριβής. Από τα δεδομένα που εμφανίζονται στην οθόνη μπορεί να μετρήσει τον συντελεστή τριβής.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8368
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8368
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary,
vocational education
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(75 KB)
TECHNICAL REQUIREMENTS
software
:
MODELLUS (New University of Lisbon) - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
(Minimum version 2.5, Maximum version 2.5)
OTHER PLATFORM REQUIREMENTS
Προτείνεται τα αρχεία *.mdl να βρίσκονται σε φάκελο το όνομα του οποίου δεν περιέχει Ελληνικούς χαρακτήρες.
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΚΙΡΚΗ (2003)

ΚΙΡΚΗ (2003)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΚτΠ, Γ' ΚΠΣ
Duration: 2000-2003
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου, Δήμητρα Εγγάρχου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
subcontract:
MODELLUS (NEW UNIVERSITY OF LISBON)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΚτΠ, Γ' ΚΠΣ
Duration: 2000-2003
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου, Δήμητρα Εγγάρχου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

MODELLUS (NEW UNIVERSITY OF LISBON)
Subcontractor : ΙΤΥΕ
Subcontractor : ΙΤΥΕ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
active
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΚΙΡΚΗ),
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Physics > Forces and motions > Friction
Physics > Forces and motions > Static friction
Physics > Forces and motions > Kinetic friction (sliding friction)
Physics > Forces and motions > Limiting friction
Physics > Forces and motions > Coefficient of kinetic friction
Physics > Forces and motions > Static friction
Physics > Forces and motions > Kinetic friction (sliding friction)
Physics > Forces and motions > Limiting friction
Physics > Forces and motions > Coefficient of kinetic friction
LEARNING RESOURCE TYPE
educational scenario - lesson plan
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Vitor Duarte Teodoro, Βασίλης Κάλλιστρος
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Educational team member:
Κατερίνα Γλέζου, Νίκος Δαπόντες, Δημήτρης Ιωαννίδης, Στέλιος Ιωάννου, Λουκία Μαρνέλη, Γιώργος Μπακαλίδης, Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου, Σοφία Σωτηρίου, Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, Σπύρος Τσοβόλας
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Ηλίας Σιτσανλής
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Τζένη Οικονομίδου
Scientific metadata coordinator:
Τάσος Μικρόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2003
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
01/06/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
16/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
01/06/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
01/06/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
16/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/8368
8521/8368
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8368
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).