Photodentro
1996-2003
ODYSSEIA/ELPINOR
LEARNING OBJECT
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΑΡΝΟΛΦΙΝΙ, ΓΙΑΝ ΒΑΝ ΑΙΚ, ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΟΝΔΙΝΟΥ,1434
GENERAL INFORMATION
TITLE
Ο γάμος των Αρνολφίνι, Γιαν βαν Άικ, Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου,1434
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα ελαιογραφίας σε ξύλο του Γιαν βαν Άικ. Ο πίνακας «Ο Γάμος των Αρνολφίνι» γνωστός και σαν «Το Πορτρέτο των Αρνολφίνι ή «Οι αρραβώνες των Αρνολφίνι» αποτελεί ντοκουμέντο ενός πραγματικού γεγονότος κατά την εξέλιξη του. Οι ολόσωμες φιγούρες ενός ζευγαριού καταλαμβάνουν τον πίνακα. Αριστερά απεικονίζεται ο άνδρας που φορά σκούρο καπέλο και βαρύτιμο πανωφόρι. Το δεξί χέρι του είναι τοποθετημένο μπροστά από το σώμα του σαν σε θέση όρκου ενώ με το δεξί κρατά τη σύζυγό του. Η γυναίκα φορά σκούρο πράσινο φόρεμα με πολλές πτυχώσεις και γούνινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στα μανίκια ενώ το κεφάλι της είναι καλυμμένο με λευκό πέπλο. Ανάμεσα τους διακρίνουμε ένα μικρόσωμο σκυλί και κάτω αριστερά από τον άνδρα ένα ζευγάρι σανδάλια. Το πλάγιο φώς στο χώρο εισβάλει από ένα παράθυρο που βρίσκεται πίσω του. Σε δεύτερο πλάνο στο βάθος, στον κεντρικό άξονα του πίνακα βλέπουμε έναν καθρέφτη στον οποίο αντανακλώνται τα πρόσωπα που παραβρίσκονται στη σκηνή καθώς και ο ίδιος ο καλλιτέχνης ενώ πάνω από τον καθρέφτη διακρίνουμε την υπογραφή του και σχόλιο που αναφέρει: "Johannes de Eyck fuit hic 1434" (Ο Γιαν βαν Αϊκ ήταν εδώ, 1434). Στον ίδιο άξονα πάνω από το ζευγάρι είναι τοποθετημένος περίτεχνος πολυέλαιος με ένα μόνο κερί αναμμένο. Πίσω από το ζευγάρι περιγράφονται το νυφικό κρεβάτι δεξιά πίσω από τη γυναίκα και πολυθρόνα στο κέντρο. Τα έπιπλα είναι καλυμμένα με βαθυκόκκινα υφάσματα τα οποία σε συνδυασμό με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες του χώρου και τις ενδυματολογικές λεπτομέρειες του ζευγαριού κάνουν σαφή την ανώτερη κοινωνική τους θέση, ενώ η τεχνική της ελαιογραφίας και ο χειρισμός των χρωμάτων προσφέρουν στον καλλιτέχνη τη δυνατότητα λεπτομερειακής απόδοσης των υφών, του φωτός και της ατμόσφαιρας του χώρου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της δυτικής τέχνης με πολλούς τρόπους. Μπορεί να αξιοποιηθεί για τη μελέτη της φλαμανδικής τέχνης την εποχή της Αναγέννησης. Μέσα από την ανάλυση του εξεταζόμενου έργου διερευνώνται τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του Βαν Άικ, προσδιορίζονται εικαστικές έννοιές ( χρώμα, φωτοσκίαση, υφή) και συσχετίζονται με τις δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών της ίδιας εποχής. Μπορεί επίσης, να προσεγγιστεί η έννοια της προοπτικής, να διερευνηθεί η ανακάλυψη και η χρήση της τόσο στη φλαμανδική ζωγραφική ως μέσου νατουραλιστικής αναζήτησης, όσο και στη φλωρεντινή ζωγραφική ως ρυθμικού στοιχείου της πραγματικότητας. Μπορεί να αποτελέσει στοιχείο μελέτης της τέχνης του πορτραίτου και της απόδοσής του την εποχή της Αναγέννησης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διερεύνηση της ελαιογραφίας και των χρωματικών ποιοτήτων που μπορούν να δημιουργηθούν.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8949
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8949
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
image/jpeg
(112 KB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΕΛΠΗΝΩΡ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΕΛΠΗΝΩΡ
Action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
subcontract:
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη

ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Subcontractor : Exodus
Subcontractor : Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
COVERAGE
15ος αιώνας, Αναγέννηση
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ),
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Visual Arts Education > Painting
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture
History > Modern period (up to the 18th century A.D.) > Arts, Letters and Culture
LEARNING RESOURCE TYPE
image,
reference
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Αναστασία Γαρμπή
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
Editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Content provider:
Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2001
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
27/08/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
15/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
27/08/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
27/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
15/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/8949
8521/8949
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ το πλήρες κι απρόσκοπτο δικαίωμα χρήσης του υλικού σε όλα τα Ελληνικά Σχολεία. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγο Έργο 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-ND v3.0 GR).Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8949
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).