Photodentro
1996-2003
ODYSSEIA/ELPINOR
LEARNING OBJECT
ΔΑΒΙΔ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ, ΠΑΛΑΤΣΟ ΝΤΕ ΛΑ ΣΙΝΙΟΡΙΑ,1501-1504
GENERAL INFORMATION
TITLE
Δαβίδ, Μιχαήλ Άγγελος, Φλωρεντία, Παλάτσο ντε λα Σινιορία,1501-1504
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα γλυπτού από μάρμαρο με ύψος 4,34 μέτρα με τη βάση. Ορίζοντας έναν κατακόρυφο άξονα από το κεφάλι προς το δεξί πόδι ο καλλιτέχνης αποδίδει ολόσωμο το γυμνό σώμα του Δαβίδ. Με το δεξί πόδι τεντωμένο να φέρει το βάρος του σώματος, το αριστερό είναι χαλαρό και λυγισμένο. Παρατηρούμε ότι ο ώμος που αντιστοιχεί στο σταθερό πόδι κατεβαίνει. Στο σταθερό δεξί πόδι αντιστοιχεί, χιαστί, το χαλαρό λυγισμένο προς το πρόσωπο χέρι. Αντιθέσεις που στο σύνολο τους δημιουργούν μια αίσθηση κίνησης. Οι αναλογίες του αγάλματος ξεπερνούν κατά πολύ αυτές ενός φυσικού μεγέθους ανθρώπινο σώμα. Τόσο ο κορμός και το κεφάλι όσο τα χέρια, είναι δυσανάλογα μεγαλύτερα από το κάτω μέρος του σώματος, με υπερτονισμένο το μέγεθος της παλάμης. Μπορούμε να διακρίνουμε τις φλέβες τους μυς και τις αρθρώσεις των χεριών καθώς και την γράμμωση του κορμού με λεπτομέρεια. Εξίσου περιγραφική είναι και η απόδοση της κεφαλής, των χαρακτηριστικών του προσώπου και της κόμης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διερεύνηση της γλυπτικής στην εποχή της Αναγέννησης. Μέσα από την ανάλυση προσεγγίζεται η διαχείριση των πλαστικών στοιχείων και η απόδοση του θέματος. Διερευνώνται οι αναλογίες, η απόδοση της κίνησης, της έντασης, η υφή και η σχέση όγκου και χώρου. Εξετάζεται η συνολική απόδοση του θέματος και συσχετίζεται με την αντίληψη του δημιουργού για το έργο τέχνης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφετηρία για τη μελέτη της ζωής και του έργου του Μιχαήλ Άγγελου, για τον προσδιορισμό των διαδοχικών φάσεων στην εξέλιξη της γλυπτικής, για τη σύγκριση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ γλυπτών με θέμα την ανθρώπινη μορφή διαχρονικά.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8951
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8951
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
image/jpeg
(90 KB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΕΛΠΗΝΩΡ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΕΛΠΗΝΩΡ
Action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη
subcontract:
ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Action coordinator / leader: Μαρία Σκιαδέλλη

ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Subcontractor : Exodus
Subcontractor : Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
COVERAGE
16ος αιώνας
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ),
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Visual Arts Education > Sculpture
LEARNING RESOURCE TYPE
image,
reference
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Αναστασία Γαρμπή
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
Editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Content provider:
Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2001
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
27/08/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
15/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
27/08/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
27/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
15/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/8951
8521/8951
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ το πλήρες κι απρόσκοπτο δικαίωμα χρήσης του υλικού σε όλα τα Ελληνικά Σχολεία. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγο Έργο 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-ND v3.0 GR).Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8951
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).