Photodentro
1996-2003
PENELOPE
LEARNING OBJECT
ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ: ΗΛΙΑΚΟ - ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
GENERAL INFORMATION
TITLE
Αρίσταρχος: Ηλιακό - εικονικό πλανητικό σύστημα
DESCRIPTION
Εκπαιδευτικό σενάριο για το ηλιακό σύστημα. Σκοπός του σεναρίου είναι να εμπλουτίσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σχετικά με τη μορφή και την κινηματική συμπεριφορά του πλανητικού μας συστήματος.
Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έναν μικρόκοσμο με δραστηριότητες, οδηγίες παιδαγωγικής αξιοποίησης για τον εκπαιδευτικό, οδηγίες χρήσης και εγκατάστασης του λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ», καθώς και σύνδεσμο για τη λήψη του λογισμικού. Ο μικρόκοσμος προσφέρεται για να μελετήσει κανείς τη μορφή και τη δυναμική του ηλιακού συστήματος ή άλλων εικονικών συστημάτων μέσω του μοντέλου N-body. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει τις βασικές παραμέτρους που επηρεάζουν ένα δυναμικό σύστημα (αριθμό και μάζα πλανητών, απόσταση από το κέντρο του δυναμικού, εκκεντρότητα τροχιάς), να το θέσει σε κίνηση και να παρατηρήσει την κινηματική συμπεριφορά του τόσο σε τρισδιάστατο γραφικό περιβάλλον όσο και σε γεωμετρική αναπαράσταση. Ο μικρόκοσμος παρέχει, επίσης, στοιχεία για τις καρτεσιανές συντεταγμένες της τροχιάς των πλανητών, το μέτρο και τις καρτεσιανές συνιστώσες της ταχύτητάς τους. Τέλος, διαθέτει πλούσια βάση δεδομένων με στοιχεία για κάθε ουράνιο σώμα (μάζα, ακτίνα, χρόνος περιστροφής και περιφοράς, εκκεντρότητα, περιήλιο, ημιάξονας, γωνία περιστροφής και γωνιακή απόκλιση, πυκνότητα, ταχύτητα διαφυγής και επιτάχυνση της βαρύτητας, μέση θερμοκρασία, αριθμός δορυφόρων).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο περιέχει ποικιλόμορφο υλικό που προσφέρεται για πειραματισμό, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, συλλογισμούς πρόβλεψης - επιβεβαίωσης - συμπεράσματος, επίλυση προβλημάτων, δημιουργική έκφραση και διαμορφωτική αξιολόγηση. Οι δραστηριότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν είτε με την εγκατάσταση του εκπαιδευτικού λογισμικού «ΓΑΙΑ ΙΙ» είτε χωρίς αυτό, κατά περίπτωση, αξιοποιώντας τη μεγάλη ποικιλία νέων λογισμικών (π.χ. Google Earth, Google Maps), αλλά και υπαρχόντων μαθησιακών αντικειμένων στο Φωτόδεντρο. Αν και σχεδιάστηκε στο πλαίσιο των θεματικών της Γεωγραφίας και της Φυσικής, το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται και για διαθεματική προσέγγιση.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9142
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9142
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary,
vocational education
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(8.08 MB)
OTHER PLATFORM REQUIREMENTS
Για καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού σεναρίου προτείνεται η χρήση του λογισμικού ΓΑΙΑ (Πηνελόπη), που περιλαμβάνεται στο μαθησιακό αντικείμενο, ή η αξιοποίηση του Google Earth.
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΠΗΝΕΛΟΠΗ

ΠΗΝΕΛΟΠΗ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΠΔΕ
Duration: 1999-2003
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος, Καθ. Μπάμπης Ζαγούρας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
subcontract:
ΓΑΙΑ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΠΔΕ
Duration: 1999-2003
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος, Καθ. Μπάμπης Ζαγούρας
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΓΑΙΑ ΙΙ
Subcontractor : Πληροφορική Τεχνογνωσία, Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, Compulink Network, ΕΚΕΤΑ - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής, ΕΚΠΑ - Μουσείο Παιδείας
Subcontractor : Πληροφορική Τεχνογνωσία, Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, Compulink Network, ΕΚΕΤΑ - Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής, ΕΚΠΑ - Μουσείο Παιδείας
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
COVERAGE
ηλιακό σύστημα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΠΗΝΕΛΟΠΗ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Geography - Geology > Natural environment > Planet Earth
Physics > Forces and motions > Newton's Third Law
Physics > Forces and motions > Newton's Third Law
LEARNING RESOURCE TYPE
educational scenario - lesson plan
TEACHING APPROACH
cognitivist
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Γιάννης Κωτσάνης, Νίκος Δαπόντες
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Scientific coordinator:
Νίκος Δαπόντες, Βασίλης Καραστάθης
Technical manager:
Γιώργος Μπιρμπίλης, Θανάσης Παπαγεωργίου
Content editor:
Σπύρος Τσοβόλας
Validator:
Κατερίνα Κλωνάρη
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Κατερίνα Κλωνάρη, Τζένη Οικονομίδου
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2003
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
31/08/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
15/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
31/08/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
31/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
15/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/9142
8521/9142
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΥΠΑΙΘ όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικά δικαιώματα όσων αναπτύχθηκαν ή αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και χρηματοδοτήθηκαν από αυτό. Το ΥΠΑΙΘ παραχωρεί το υλικό αυτό με άδεια Creative Commons- Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα (CC-BY-NC-SA v3.0 GR).Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9142
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).