Photodentro
2010-2023 Digital School
History
Antiquity (1100 B.C. - A.D. 4th century)
LEARNING OBJECT
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ (480-430 Π.Χ.)

Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hist107_archaiotita_athina_politismos_chartis_2018_v1.5.zip | 2.04 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Πνευματική και πολιτιστική κίνηση στην αρχαία Αθήνα (480-430 π.Χ.)
DESCRIPTION
Διαδραστικός χάρτης για την πνευματική και πολιτιστική κίνηση των ελληνικών πόλεων κατά τα έτη 480-430 π.Χ., με χωροθετημένο πληροφοριακό υλικό για σημαντικές προσωπικότητες των γραμμάτων, των επιστημών και των τεχνών. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξερεύνηση του χάρτη και η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τον ρόλο που διαδραμάτισε η Αθήνα ως πόλος έλξης των πνευματικών δυνάμεων του αρχαίου κόσμου κατά τη διάρκεια της Πεντηκονταετίας.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξερευνήσουν τον χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου και να προβάλουν πληροφοριακό και εποπτικό υλικό για σημαντικούς συγγραφείς, καλλιτέχνες, φιλοσόφους και επιστήμονες του 5ου π.Χ. αιώνα.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο διαδραστικός χάρτης για την πνευματική και πολιτιστική κίνηση της Αθήνας αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο παρέχει συνοδευτικό ιστορικό υλικό και προσδιορίζει γεωγραφικά επιμέρους πρόσωπα και εξελίξεις της σημαντικής άνθησης των χρόνων της Πεντηκονταετίας (480-430 π.Χ.) στην ευρύτερη περιοχή του αρχαίου ελληνικού χώρου. Οι συσχετίσεις χρόνου και χώρου αποτελούν απαραίτητες παραμέτρους διαμόρφωσης διαδραστικού μαθησιακού περιβάλλοντος για την κατανόηση του ευρύτερου ιστορικού πλαισίου, μέσα από τις απαραίτητες χρονικές συσχετίσεις και την άντληση πληροφοριών. Η διδακτική αξιοποίηση του αντικειμένου μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για σημαντικές προσωπικότητες, να προσδιορίσουν γεωγραφικά επιμέρους στοιχεία της πολιτιστικής και πνευματικής κίνησης του ελλαδικού χώρου, να διακρίνουν επιμέρους τομείς, καθώς και να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις για τη σημαντική θέση της Αθήνας και ζητήματα της ευρύτερης ιστορικής περιόδου.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9161
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9161
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(1.99 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΙ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΣΠΑ 2014-2020, ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ
Duration: 2017-2018
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
TYPICAL LEARNING TIME
00:20:00
COVERAGE
αρχαία Ελλάδα, Αθήνα
5ος αιώνας π.Χ.
5ος αιώνας π.Χ.
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
History > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology
History > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Technology and science
History > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Technology and science
LEARNING RESOURCE TYPE
map,
exploration
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to understand
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Team coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Pedagogical design group member:
Έλενα Γκίκα [ΙΤΥΕ]
Content editor:
Έλενα Γκίκα [ΙΤΥΕ]
Technical designer:
Βασίλης Βασιλείου [ΙΤΥΕ]
Subject matter expert:
Αντώνης Μαστραπάς [ΙΤΥΕ]
Pedagogical coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Adaptation:
Βασίλης Βασιλείου [ΙΤΥΕ], Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/08/2015
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
31/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
18/09/2019
VERSION
1.5
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ
18/09/2019
Τελευταία Δημοσίευση
09/11/2022
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
31/08/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
31/08/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
09/11/2022
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/9161
8521/9161
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9161
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).