Photodentro
1996-2003
ODYSSEIA/LAERTIS
LEARNING OBJECT
CATALAN-LANDSCAPE (THE HUNTER), MIRO, 1923-4
GENERAL INFORMATION
TITLE
Καταλανικό τοπίο (Ο Κυνηγός), Ζ.Μιρό,1923-4
Catalan-landscape (The Hunter), Miro, 1923-4
Catalan-landscape (The Hunter), Miro, 1923-4
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα έργου ζωγραφικής με λάδι σε μουσαμά (64,8 x 100,3 εκ.) του Ζ. Μιρό. Το έργο αναπτύσσεται σε ένα κίτρινο και πορτοκαλί φόντο που τέμνει οριζόντια τη ζωγραφική επιφάνεια. Περιγράφονται παραμορφωμένες φιγούρες ζώων, οργανικές φόρμες, καθώς επίσης και γεωμετρικές κατασκευές και σχήματα. Ως ένα είδος εικαστικής στενογραφίας αναπτύσσεται το σύνολο του έργου στο οποίο ενδεικτικά διακρίνουμε πάνω δεξιά στον πίνακα μια πράσινη καρδιά που τη συνδέει με τον μεγάλο κύκλο του έργου μια λεπτή γραμμή. Αριστερά επάνω περιγράφεται μια σκάλα και η γαλλική και καταλανική σημαία. Κάτω δεξιά διακρίνουμε τη λέξη Sard (ως συντομογραφία της λέξης "Sardana," το εθνικό χορό της Καταλονίας), ενώ κάτω αριστερά διακρίνουμε ένα πράσινο και ένα μαύρο τρίγωνο την κορυφή του οποίου ορίζει μια λεπτή γραμμή που οδηγεί το βλέμμα, σε ένα ζωόμορφο κίτρινο ημικύκλιο. Ο χώρος στο έργο γεμίζει από φανταστικά σχήματα που υποδηλώνουν ζωντανούς οργανισμούς ως ένας τρόπος ,ο Μιρό να αποστάξει την καταλανική ταυτότητα του.Το σκηνικό-τοπίο που περιγράφει ο δημιουργός, έχει στηθεί στην ύπαιθρο της Καταλονίας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της σύγχρονης τέχνης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράδειγμα μελέτης των χαρακτηριστικών του συμβολισμού και του υπερρεαλισμού. Το έργο του Μιρό μπορεί να συγκριθεί με έργα σουρεαλιστών ζωγράφων όπως του Ρενέ Μαγκρίτ και Ζαν Αρπ, να διαπιστωθούν επιρροές, να επισημανθούν κοινά στοιχεία και να αναγνωριστούν ορισμένα από αυτά. Εξετάζοντας την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων (γραμμή, σχήμα, χρώμα) να διερευνηθεί η αλληλεπίδραση τους στη σύνθεση καθώς το έργο στο σύνολο του εμπεριέχει ρυθμό και κίνηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παράθεση με προγενέστερα και μεταγενέστερα έργα ζωγραφικής για την προσέγγιση της διαφορετικότητας στην απόδοση της κίνησης και του ζωγραφικού χώρου. Προέκταση προς τη λογοτεχνία μπορεί να αποτελέσει ο συσχετισμός της ζωγραφικής του Μιρό και της ποίηση του Αντρέ Μπρετόν και συγκεκριμένα στις δημιουργίες του πρώτου που εικονογραφούν τη γυναίκα, τα πουλιά και το φεγγάρι.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9318
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9318
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary,
higher secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-18
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
image/jpeg
(24 KB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΛΑΕΡΤΗΣ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΕΑΕΚ, Β' ΚΠΣ
Duration: 1996-2001
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Θανάσης Χατζηλάκος
Project / program partners : ΙΤΥΕ

ΛΑΕΡΤΗΣ
Action coordinator / leader: Νικολίνα Ρενιέρη
subcontract:
Η Ζωγραφική από τον 19ο στον 20ο αιώνα
Action coordinator / leader: Νικολίνα Ρενιέρη

Η Ζωγραφική από τον 19ο στον 20ο αιώνα
Subcontractor : Exodus
Subcontractor : Exodus
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
COVERAGE
20ος αιώνας
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΛΑΕΡΤΗΣ),
ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Visual Arts Education > Painting
LEARNING RESOURCE TYPE
image,
reference
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Subcontract leader/coordinator :
Δωροθέα Μάρσαλ
Supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
Team coordinator:
Σμαράγδα Χρυσοστόμου
Editor:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Content provider:
Corel Professional Photos, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Ανδρέας Κωστόπουλος
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
31/12/2001
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
07/09/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
15/02/2021
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
07/09/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
07/09/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
15/02/2021
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/9318
8521/9318
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9318
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).