Photodentro
2010-2023 Digital School
English Language
English Language (PEAP)
LEARNING OBJECT
PLANET RECYCLON (PICTURE CARDS)
GENERAL INFORMATION
TITLE
Planet Recyclon (picture cards)
DESCRIPTION
A series of picture cards with a story about environmental problems on Planet Earth. The learning object aims to enhance students' listening comprehension and oral narrative skills.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι κάρτες με την ιστορία μπορούν να αξιοποιηθούν για εξάσκηση στην κατανόηση και την παραγωγή προφορικού λόγου. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες για να διηγηθούν στους μαθητές την ιστορία ή να ενθαρρύνουν τους μαθητές να τη διηγηθούν οι ίδιοι.
Οι μαθητές μπορούν είτε να ακούσουν την ιστορία και να βάλουν τις κάρτες στη σωστή σειρά ή να περιγράψουν επιμέρους σκηνές. Επίσης, μπορούν να αναπαραγάγουν τους διαλόγους, δραματοποιώντας την ιστορία, αξιοποιώντας κατ’αυτόν τον τρόπο λεξιλόγιο και δομές που έχουν μάθει.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9466
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9466
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary
TYPICAL AGE RANGE
6-12
FOREIGN LANGUAGE COMPETENCES
A1-elementary knowledge,
A2-basic knowledge
USER LANGUAGE
greek,
english
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/pdf
(6.75 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΠΕΑΠ

ΠΕΑΠ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: NKUA - Faculty of English Language and Literature
Coordinator / leader: Καθ. Βασιλική Δενδρινού
Project / program partners : ΕΚΠΑ/ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: NKUA - Faculty of English Language and Literature
Coordinator / leader: Καθ. Βασιλική Δενδρινού
Project / program partners : ΕΚΠΑ/ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
language independent
INTERACTIVITY TYPE
expositive
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
English Language > Home and environment > Speaking
English Language > Home and environment > Listening
English Language > Home and environment > Listening
LEARNING RESOURCE TYPE
presentation,
image
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
affective > to respond and participate
affective > to respond and participate
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Content provider:
Συγγραφική Ομάδα Magic Book 2
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Κατερίνα Νικολάκη [ΙΤΥΕ]
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Βασιλική Μητσικοπούλου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΕΚΠΑ - Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Publisher:
ΙΤΥΕ,
ΕΚΠΑ - Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
26/09/2015
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
26/09/2015
VERSION
1.0
Τελευταία Δημοσίευση
09/11/2022
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
26/09/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
26/09/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
09/11/2022
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/9466
8521/9466
LICENSE

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.Reference URL:
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9466
License Details

More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).