Photodentro
2010-2023 Digital School
History
Byzantine and Medieval History
LEARNING OBJECT
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| idrisi_konstantinoupolis_v2.0.zip | 8.1 MB | Zip | ![]() |
GENERAL INFORMATION
TITLE
Η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης
DESCRIPTION
Διαδραστική παρουσίαση ιστορικού υλικού για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης, με την αξιοποίηση πρωτογενών ιστορικών πηγών. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων των μαθητών σχετικά με τους λόγους μεταφοράς της πρωτεύουσας του ρωμαϊκού κράτους από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη και τα πλεονεκτήματα της νέας θέσης.
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν κειμενικές πληροφορίες, καθώς και πρωτογενείς ιστοριογραφικές πηγές (Θεοφάνης ο Ομολογητής, Ευσέβιος Καισαρείας), σχετικά με την ίδρυση της Νέας Ρώμης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η διαδραστική παρουσίαση για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο και παρέχει το απαραίτητο ιστορικό υλικό για τη μελέτη του ζητήματος της μεταφοράς της πρωτεύουσας της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες που αφορούν στην ανάδειξη και κατανόηση του ιστορικού θέματος, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της σχολικής τάξης, πολλαπλασιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τις δυνατότητες της διδακτικής και μαθησιακής αξιοποίησής του.
Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν στοιχεία για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης ως νέας πρωτεύουσας του ρωμαϊκού κράτους, να διακρίνουν επιμέρους στοιχεία του ζητήματος, με την αξιοποίηση πρωτογενών ιστορικών πηγών, και να κατανοήσουν αιτιώδεις σχέσεις και ζητήματα της ευρύτερης ιστορικής περιόδου.
METADATA PAGE URL
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9473
RESOURCE URL
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9473
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary,
lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
9-15
USER LANGUAGE
greek
TECHNICAL INFORMATION
FORMAT
application/zip
(7.91 MB)
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΙΤΥΕ)
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
program / project:
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Καθ. Χρήστος Κακλαμάνης, Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ΥΠ.ΑΝΕΠΣ-ΥΠΑΙΘ
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
action :
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Funder: ΥΠΑΙΘ
Funding: Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠΑ 2021-2025 / ΤΠΑ
Duration: 2023-2025
Main beneficiary / contractor: CTI
Coordinator / leader: Κώστας Γρατσίας
Project / program partners : ΙΤΥΕ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ «ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ»
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
Action coordinator / leader: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
TYPICAL LEARNING TIME
00:30:00
COVERAGE
Κωνσταντινούπολη
330 μ.Χ.
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ),
ΙΤΥΕ (ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
History > Byzantine and Medieval History > Institutions, political organization and administration
History > Byzantine and Medieval History > Interstate relations and diplomacy
History > Byzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture
History > Byzantine and Medieval History > Leading personalities
History > Byzantine and Medieval History > Interstate relations and diplomacy
History > Byzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture
History > Byzantine and Medieval History > Leading personalities
LEARNING RESOURCE TYPE
inquiry,
presentation
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to understand
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
Pedagogical design group member:
Έλενα Γκίκα [ΙΤΥΕ]
Content editor:
Έλενα Γκίκα [ΙΤΥΕ]
Technical designer:
Βασίλης Βασιλείου [ΙΤΥΕ]
Technical implementer:
Βασίλης Βασιλείου [ΙΤΥΕ]
Subject matter expert:
Φλώρα Καραγιάννη [ΙΤΥΕ]
Team coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Pedagogical coordinator:
Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
Adaptation:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
Graphical designer:
Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
Metadata author:
Metadata enricher:
:
Metadata validator:
Scientific metadata coordinator:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
ΙΤΥΕ
Publisher:
ΙΤΥΕ
Metadata licensor:
ΙΤΥΕ
Metadata publisher:
ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Δημιουργία
28/09/2015
ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
28/09/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
07/06/2023
VERSION
2.0
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ
07/06/2023
Τελευταία Δημοσίευση
08/06/2023
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ
28/09/2015
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
28/09/2015
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ
08/06/2023
IDENTIFIER
PHOTODENTRO
8521/9473
8521/9473
LICENSE
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 4.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGreece 4.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::Οι δημιουργοί έχουν παραχωρήσει στο ΙΤΥΕ και στο ΥΠΑΙΘ το δικαίωμα ελεύθερης χρήσης, αξιοποίησης και διάθεσης του υλικού με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Οι δημιουργοί εγγυώνται ότι το παρόν δεν προσβάλλει δικαιώματα τρίτων και δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια αυτών.Reference URL:https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9473
License Details
More
lor
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2021 photodentro.edu.gr/lor – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Strategy & Digital Educational Content Directorate
Photodentro LOR v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).



